ANNONSØRINNHOLD - AUTOPIX

Slik forenkler de markedsføring av biler ved hjelp av AI

Autopix-teamet kommer fra fem forskjellige land, og har bygget teknologien fra grunnen av på StartupLab ved forskningsparken i Oslo.

Én app – færre arbeidstimer, lavere kostnader og bedre resultater

For mange bilforhandlere er det å ta gode bilder av bruktbiler tidkrevende og kostbart. Autopix kombinerer kunstig intelligens med brukervennlig teknologi for å gjøre bilfotografering enklere og raskere for bilforhandlere i Norden.

Autopix ble startet med et klart mål: å gjøre det vesentlig enklere for bilbransjen å presentere biler profesjonelt uten kostbart og avansert utstyr. I dag brukes selskapets løsninger av store kjeder som Motor Forum, Bauda, Nordvik og Bilbolaget, og enkeltstående forhandlere i alle størrelser. Bildene som lages med appen, legges ut daglig på Finn.no og andre markedsplasser i Norden.

Gratis test av Autopix: Klikk her

Her ser du bildet før og etter det har gått igjennom AI-teknologien til Autopix

AI-superkrefter

- Vi så at bilforhandlere brukte altfor mye tid og penger på fotografering og bildebehandling. Med Autopix får man profesjonelle studiobilder på noen minutter, direkte fra mobilen, sier gründer og daglig leder Erlend Bakke.

Vi tror på balansen mellom AI-automatisering og menneskelig touch.

COO Adam Finch.

Kjernen i tjenesten er en app som kombinerer assistert fotografering med automatisk fjerning av bakgrunn, der kjøretøyet plasseres i et digitalt studio. Resultatet er klare, profesjonelle bilder hvor merkevaren løftes frem.

Autopix tilbyr to varianter:
1) helautomatisert løsning som leverer bildene på få minutter
2) en løsning med manuell kvalitetssikring for de som ønsker ekstra redigering og maksimal kvalitet.
Samtidig gis det tilbakemeldinger sentralt når en avdeling ikke leverer i henhold til merkevareprofilen.

– Vi tror på balansen mellom AI-automatisering og menneskelig touch. Det handler ikke om å erstatte mennesker, men å gi dem verktøy som gjør at man kan jobbe smartere, sier COO Adam Finch.

Fototips som akselerer merkevaren

Riktig bildebruk kan spille en avgjørende rolle i markedsføringen av biler. I artikkelen “Hvordan selge flere biler på nett” har Autopix identifisert flere strategier som gir bilforhandlere et konkurransefortrinn – alle støttet av Autopix‑løsningen:

1. Gode bilder bygger tillit
93 % av bilkjøpere ser på bildene før noe annet, og gode bilder øker salgs­konverteringen betydelig ifølge Finn.no.

Erlend Bakke, daglig leder og gründer av Autopix demonstrerer appen hos Toyota Romerike.

2. Riktig antall bilder = bedre engasjement
For mange bilder kan føre til at kunden går lei og hopper videre til en annen annonse. Autopix anbefaler 15–20 bilder per bil, gjerne opptil 25 når bilen er ekstra godt utstyrt, men aldri for mange.

3. Integrasjoner sparer tid og penger
Kundene trenger aldri å forlate appen. De kan sende bildene direkte til sitt Dealer Management System (DMS) via Billink, Carweb, Drive eller BUS

4. Bruk et sterkt hovedbilde
Det første bildet kunden ser kan være avgjørende, og bør være ekstra sterkt – et «hero image» som lokker kunden til å klikke seg videre inn i annonsen.

Autopix i bruk hos Toyota Romerike

5. Nøyaktig gjengivelse – unngå misforståelser
Vis bilen som den faktisk er, med alle detaljer. Autopix sikrer konsistente bilder uten kunstig retusjering som svekker tilliten til bilen og forhandleren. Hvis bilen skal selges med skader, så vises disse tydelig.

6. Vis salgsteamet for å bygge tillit
Legg til et bilde av salgsteamet for å bygge tillit hos potensielle kunder. Dette bildet kan være i showroomet eller foran lokalene deres.

Få 3 gratis testordre ved å laste ned appen: Klikk her

Et norsk teknologieventyr i bilbransjen

Autopix er i dag en liten, men slagkraftig gjeng bestående av utviklere, designere og forretningsutviklere med hovedkontor i Oslo og kunder i Skandinavia.

– Vi samarbeider tett med forhandlerne for å forstå hverdagen deres. Mange tenker at AI er noe stort og fjernt, men vårt mål er å gjøre det enkelt og anvendelig, sier Bakke.

Autopix har i dag 4,8 stjerner i App Store, noe som ifølge Erlend kan tilskrives deres høye fokus på brukervennlighet og kundereisen.

Selskapet opplever at interessen øker, særlig blant store aktører som ønsker å spare tid, styrke merkevaren og få biler raskt ut på markedet. Selv om selskapet fortsatt er ungt, er ambisjonene store: Autopix ønsker å bli den ledende fotoappen for bilbransjen i Europa – alltid med kvalitet, effektivitet og kundeverdi i førersetet.

Autopix jobber nært med Toyota Norge med effektivisering av bilfotografering. F.v. Adam Finch COO og Erlend Bakke CEO i Autopix

Ønsker du å teste Autopix?

FÅ 3 GRATIS ORDRE HER!

Powered by Labrador CMS